Kategorier

Summa sidvisningar

torsdag 23 december 2010

städar rummet.

jag städar rummet nästan varje dag för när jag ska sova och rummet är stökigt går typ en signal upp till hjärnan att jag inte ska sova för än det är rent. det är nog för jag älskar att fixa rummet och ha det trevligt. mitt drömjobb är inrednings-designare. nu har jag vant mig vid att städa undan om någon kommer till högtider eller om det ser allmänt stökigt ut.

mina tips för att städa rummet snabbt vid stressiga tillfällen: om det ligger en låda på golvet med innehållet i lådan utspritt plocka fort in allt i lådan och ställ den i något hörn och ta hand om den när du har mer tid. om du har hängt massor av kläder på stolen kan du dra en fin duk eller ett fint skynke över så ser det bra ut tills du tar undan kläderna. om du har väskor som hänger på alla möjliga ställen så kan du snabbt lägga dem i en fin hög så ser det lite bättre ut. om du har övrigt problem kan du bara kommentera :)

Inga kommentarer: